22. 02. 2011.

Familija Durmišević (porjeklom iz Šatorovića i Okruglog) kod Rogatice



 *Prenošenje teksta je dozvoljeno samo uz navode izvora i linka koji vodi na izvorni tekst


Prije nego što počnem pisati o Familiji Durmišević (porjeklom iz Šatorovića i Okruglog) kod Rogatice, htio bih se zahvaliti mojim rođacima Kasimu i Rasimu Durmiševiću na ustupljenim pisanim materijalima, koji su mi dosta pomogli i dali mi smjernice u budućem pisanju.
Molio bih sve (posebno Durmiševiće) koji imaju neke materijale ili neke informacije vezano za fameliju Durmišević da je ovdje prezentiraju ili dostavi meni, putem e-maila ili na bilo koj drugi način.
Unaprijed se zahvaljujem.

Prema kazivanju moje najstarije rodbine, familija Durmiševića iz Šatorovića i Okruglog živi na tim prostorima preko 300 godina. Prezimena Durmišević ima i u Vrataru (Žepa), Gradačcu, Sanskom Mostu a ima ih i po cijeloj BiH. Nakon zadnjih ratnih događanja raselili su se po čitavom svijetu.U nekim historijskim knjigama nalazio sam da neke familija Durmiševića su nastanjivali područja Kolašina, Pljevalja i Boke Kotorske (Herceg Novi) u Crnoj Gori.
Durmiševići (iz Šatorovića i Okruglog) vode porjeklo od dvije stare turske spahijske porodice. Naime, dvojica turskih spahija, ratnika su se istakli u borbama i dobili su od Turske vlasti zemlju u Šatorovičkoj kotlini, jedan u Okruglom a drugi u Šatorovićima. Ovaj u Okruglom zvao se Smail-aga, a drugi u Šatorovićima Hasan-aga.

Smail-aga je živio u Okruglom i imao 7 sinova i 3 kćeri. Pričaju da je bio mnogo bogatiji od Hasan-age jer je posjedovao plodniju zemlju i bolje pašnjake za stoku. Sagradio je veliki dvospratni odžak ispod samog brda Glavica. I sada se tamo vide temelji tog odžaka. U kotlini je obrađivao zemlju a stoka mu se preko ljeta nalazila na prostranim pašnjacima  Gajeva. Međutim, opaka bolest, po svoj prilici kuga iznenadila je i uništila ovu brojnu porodicu. Ostale su samo tri kćeri koje su raspolagale velikim imanjem i bogatstvom. Do dvije godine poslije očeve smrti u odžak su upali lopovi i opljačkalisve što se moglo odnjeti. Smail-agine kćeri su napustile ovaj odžak koji je bio uz samu šumu i sagradile novi na sred njihova imanja. Oko ovog novog odžaka kasnije se razvijalo selo Okruglo.

Hasan-aga je živio u Šatorovićima. Imao je 4 sina. Durmiša, Mešu, Isaka i Hodžu. Njihova djeca su prema imenima očeva dobila prezimena Durmišević, Mešić, Isaković i Hodžić.


 porodična kuća r.a.hodže Hasan-age Durmiševića

 Česma u Okruglom(izgrađena 1931.g.)

 Porodično groblje Durmiševića u Okruglom

Stari nišani u porodičnom groblju u Okruglom 


Ibrahim Tabakovic - Datum: 8.1.2012.
Prezime DURMISEVIC(na S je tvrda kvacica)je po podrijetlu PATRONIMIK jer je izvedeno od m.imena OCA,PRVONOSITELJA--D u r m i s a(nom.D u r m i s):D u r m i s+posesiv.dodatak--e
v+deminutiv.nastavak--i c=DURMISEVIC,sto znaci DURMISEV SIN.M.ime D ur m i s -iz tur.D u r m i s(D u r m u s--ispod s je meki znak)=ONAJ KOJI JE STAJAO,TRPIO,DURAO,IZDRZAO"(part.perf. od inf.d u r m a k="stajati,trpjeti"itd)...---Ovo prezime vecinom nose Bosnjaci i u Hrvatskoj i u BiH-u,i u Sandzaku...U Hrvatskoj danas nositelji ovoga prezimena najvise zive u Istri.--Procitajte i priloge o prezimenima:D u r i c,D u r a n,D u r a k i D u r a k o v i c...--Najpoznatiji nositelji ovoga prezimena u BiH-u danas su:dr sci.Elma (Sarajevo),sveucilisni prof.dr sci Smajil(Zenica),sveucisni prof.dr sci.Enes(Sarajevo) i Ferid,dipl.ing geod.(Gradacac)--IZVOR:Dr I.Smailovic,Musliman.imena orijental.porijekla u BiH-u,Sarajevo 1990.str.196;A.Skaljic,Turcizmi u sh.jeziku,Sarajevo 1985,str.229;Dr I.Smailovic,tursko-bosanski rj,Tuzla 2007,str.95;Dr B.Klaic,Rj.str.rijeci,Zagreb 1962,str.363.;www.rodoslov.ba/pages/view_zanimljivosti/48

Broj komentara: 9:

  1. Dozvoli da se predstavim. Ja sam Senad Mešić iz Vogošće. Moj otac Nazif Mešić je rođen u Tmornom Dolu od oca (Zulfage) Zulfe Mešić, a njegovog oca Hasana Mešića. Čuo sam za tu četvoricu braće. Moja majka je iz Šatorovića od Hodžića oca Sinana. Što znači da sam rođak i Durmiševićima i Isakovićima što je tačno. Drago mi je što sam našao ovu stranicu nadam se da češ nešto napisati malo šire, a posebno ako šta saznaš o Mešićima. Ima jedna knjiga Mešića u Tešnju koju bih možda mogao zbaviti. Vjerovatno da u njoj ima i o Durmiševićima i šire. Želio bih da se i kontaktiramo putem maila: senadmesic@gmail.com, jer me sve to veoma zanima. Pozdrav rođacima

    OdgovoriIzbriši
  2. U ovo kući je koliko sam obavješten, stanovao Ragib Džindo narodni hroj. Ko je prije njega bio ne znam.

    OdgovoriIzbriši
  3. Selam Senade. Nije ovo je kuća rahmetli hodže Hasana Durmiševića. Kuća Narodnog heroja Ragiba Džinde je 50 metara viočije.Ova kuća je ove godine srušena nakon obilnih sniježnih padavina. Kuća Ragiba Džinde je još čitava, ali dosta oronula. Imam ja još više informacija o ovim porodicama.Ako možeš nađi nam tu knjigu o Mešićima.

    OdgovoriIzbriši
  4. Role, gledaću ponovo da se dokopam te knjige, a ja ću te obavijestiti i vidimo se da malo razmotrimo sve to. Selam i tebi i tvojima od Senada Mešića

    OdgovoriIzbriši
  5. Selam ljudi

    Stvarno dobra stvar što se čuva porijeklo familija.
    Mirsade, pokušao sam te kontaktirati, ali nikako da te dobijem.

    Ja neznam za ovu dvojicu braća, koliko je meni poznato, u ovome kraju je bilo (Šatorovići, Godimilji, Okruglo, Žepa, td...) su prezimena od Durme, Ishaka i Ibrahima nastala prezimena Durmišević, Isaković i od Ibre nastali Hodžići.

    Može biti da nije ista loza, ali ipak se radi o istim kraju, pa može biti da su ta dva brata neka rodbina ovoj trojci braće o kojima ja znam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Allejkum selam, selam i Tebi,

      Ovo što sam ja napisao meni je tako preneseno. Ima čak i u pisanoj formi napisano u diplomskom radu mog rođaka 1961.godine. Imam ja i nekih još informacija ali nisam napisao jer su mi nejasne i nisu povezane. Ja imam nešto detaljnije podatke od Ibrahima Durmiševića koji se oženio ovom srednjom kćerkom od Smail age i došao je da živi na njenom imanju. Nije mi sad jasno da li je Ibrahim bio sin od Durmiša? Zato nisam dalje pisao! Mirsad

      P:S. Ima knjiga napisana o Hodžićima pa je tu vjerovatno detaljnije napisano. Ako znaš neke druge informacije javi mi i mailom ili telefonom, a mogli bi se dogovoriti da sjednemo i malo popričamo o svemu1

      Izbriši
    2. Probao sam te kontaktirati preko Google+, ali mi se još nisi javio, vjerovatno nisi ulazio na svoj profil.
      Sa Senadom sam se čuo i sa njim potvrdio da je rodbina ovim prezimenima.

      Ja sam uvijek za razogovor o porijeklu preziemna i naših predaka. Pa me kontaktiraj preko Google+ da malo više porazgovorimo, da vidim da li možemo uspostaviti vezu, odnosno povezati imena ova.

      Izbriši
    3. Saznao sam još detalja, baš iz te pomenute knjige.

      "-----Od Ibrahima su Hodžići. Familije Hodžića u Godomilju, Šastorovićima i Žepi (Vrelo) nastale od djece tog Ibrahima.
      ----Ishak je poslije ženidbe bio naseljen u mjestu zvanom Pod Dubac (između Šatorovića i Okruglog). Njegovi potomci su kasnije preselili u selo Vranjake. Isakovi potomci su dobili prezime Isakovići, i jedan njen ogranak živi u Sarajevo na Sredreniku (do barem 1989 ili 1992).
      -----Durmiš je poslije ženidbe odselio u Okruglo, gdje i sada brojna porodica Durmiševića (do barem 1989-1992), koji su dobili prezime po Durmišu.''

      Ja jedino znam za jednog Hasana, koji je bio unuk tog Ibrahima od kojeg vode porijeklo Hodžići. Taj Hasan je rođen početkom 19 vijeka, negdje oko 1825.


      Ko želi od Isakovića, Durmiševića i Hodžića (Sa Senadom - iz prvog komenatar ovjde sam več u kontaktu) da me kontaktira ta može na emejl: zgibac@att.net. To je neki bezveze emejl koji imam za spam, pa mogu preko njega da vam dostavim moj privatni emejl, koji ne želim iznjeti javno.

      Inače sam rođak svim pomenutim prezimenima (Hodžić, Durmišević, Isaković i Mešić) iz ovog kraja i okoline. Možemo razgovarati o nekim detaljima i povezati rodbinske veze bolje, odnosno imena naših predaka.

      Izbriši
  6. Selam
    Ja sam unuka Bege Durmisevica iz Okruglog Zelim saznati svoje porijeklo.Ostavicu svoj kontakt dzenisa.zahiragic@gmail.com

    OdgovoriIzbriši