Preporod 1991
Ibrahim-ef. Hodžić rođen je u
Godomilju kod Rogatice 16. 12. 1916. godine, od oca Zejnil-ef. i majke Derviša-haume.
Otac i dedo bili su imami.
Osnovnu školu završava u Borikama, a
zatim odlazi u Sarajevo i upisuje se u šeri’atsku gimnaziju koju završava
1937. godine. Višu islamsku teološku školu (VIŠT) završava 1941. godine. Treba
odmah istaći da je rahmetlija posljednji u svojoj generaciji koji su završili te
godine, a među ostalima bili su i: Kasim-ef. Hadžić, Vehbi-ef. Hodžić,
Abdullah-ef. Ćamo, Ismet-ef. Topalović...
Poslije studija, za kratko se
zapošljava u Vakufskoj direkciji u Sarajevu, a u vremenu od marta 1942. Do maja
1944. godine prelazi na Alipašin Most gdje brine o prihvatu i životu muhadžira.
Jedan od sudionika u tom muhadžirskom logoru za doprinos i rad rahmetlijin,ovako
je rekao: »Taj čovjek, da u svom životu ništa
nije uradio do toga što je učinio za muhadžire u logoru, dovoljno mu je da ga
Allah, dž.š. nagradi džennetom«.
Od 1944. godine Ibrahim-ef. se
nastanjuje u Visokom radeći šeri’atsko-sudačke poslove sve do njihovog ukidanja
1947. godine. Poslije toga, radi kao knjigovođa u nekim ovdašnjim privrednim
organizacijama a 1965. godine zbog narušenog zdravlja odlazi u prijevremenu
mirovinu. Upravo u to vrijeme, Odbor IZ-e Visoko, ponudio mu je saradnju što
je on sa zadovoljstvom prihvatio i preuzima knjigovodstvene poslove koje vodi
sve do svoje smrti.
Ibrahim-ef. Hodžić vrlo rano se
počeo baviti spisateljskim radom. Raznovrnost i bogatstvo tema o kojima je
pisao govore o jakom karakteru osobe i čvrstini duha. Od oko 150 objavljenih
njegovih radova,najviše je objavio u »Preporodu«. Objavljivao je i u drugim
listovima i edicijama: »Novi Behar«, »Dječji Novi Behar«, »Glasnik«, »Islamska
misao«, »Takvim« itd. Za dugogodišnji uspješan rad i saradnju, u prošloj godini
je primio dvije nagrade: od »El-Kalema«
i »Preporoda«.
U njegovim radovima promiče se
jedna misao koju je često naglašavao i obrazlagao u razgovorima: osvješćivanje
muslimana. Stil pisanja mu je vrlo jednostavan, jasan i prihvatljiv, a strane
riječi je rijetko upotrebljavao. Predsjednik »Hrvatskog prirodoslovnog društva«
— čiji je rahmetlija bio saradnik, u jednom obraćanju zahvaljuje Ibrahim-efendiji
na saradnji i zalaganju, a naročito hvali njegov stil pisanja. Bio je od onih
koji su više voljeli pisati nego govoriti. Poslije jednoga razgovora mladi
kolega pita: »Pa je li zaista to taj Ibrahim-ef. Hodžić? Kako je čovjek jednostavan
i skroman.« To za pravo i daje snagu ličnosti I veličinu čovječnosti. Njegovo
najznačajnije djelo je »0 intelektualnom i primitivnom shvatanju vjere i
vjerskih propisa« koje je izišlo u izdanju Odbora IZ-e Visoko 1971. godine u 20.000
primjeraka i za kratko vrijeme rasprodato. Sav prihod je rahmetlija namijenio
za izgradnju Bijele džamije.
Široko i svestrano obrazovanje
davalo mu je podsticaj za raznovrsnost ideja koje je pretakao na papir. U tom
smislu jedne prilike je rekao: »Važno je imati misao, koju možeš prožimati kroz
čitav članak. Ima ih koji imaju jaku misao, ali je osakate već u slijedećoj
rečenici«. Mnogi koji vole ilahije i kaside,
sjetit će se ilahije »Ljubav Boga Milostivog ne imade kraja«, za koju rahmetlija
reče: »To sam ja napisao u jednom dahu, misao me upravo vodila tako«.
Biblioteka mu je izgorjela dva puta:
prvi put u rodnom mjestu Godomilju 1941. A drugi put 1944. god. u muhadžirskom
logoru na Alipašinom Mostu. Kroz čitav život pritiskale su ga
strahote i stradanja od četničkog pokolja nad njegovom porodicom i sve te
godine jednu neobičnu tajnu je čuvao u krugu svoje porodice: nikada nije volio biti
sam. U tom smislu svojim bliskim ahbabima je govorio: »Da mi nije bilo moje suruge
Halide, koja me je uvijek razumila ne znam šta bi bilo sa mnom i kako bih izdržao«.
Bilješke koje je pravio o stradanjima
u svome kraiu u dva nastavka su objavljene u »Voxu«. Pokušao je to isto da
uradi, po nagovoru nekih prijatelja — o teškom stanju i životu u muhadžirskom
logoru na Alipašinom Mostu I 1991 .napisao je 6 stranica, a onda je kazao:
»Ne mogu ja to, to će me dotući«.
lako je imao težak život,Ibrahim-ef.
Hodžić je bio veoma prijatan sagovornik I uvijek spreman za razgovor. Volio se
i našaliti. Neki njegovi intimni prijatelji su ga oslovljavi sa »direktore«, a
iza toga bi nastao smijeh. Uži krug njegovih studentskih kolega izdavali su jedan
liši koji je bio samo za internu upotrebu. Listu su dali naslov »Ahmakluk« i u njemu
su objavljivali razne šale i pošalice, a urednik mu je bio rahmetlija. Na svoju
porodicu Ibrahim-ef. je ostavio vrlo jak pečat. Strogost kao da nije postojala.
Sve je počinjalo tihim razgovorom i ljubavlju. Prisiljavanja u praktikovanju islamskih
propisa nikada nije bilo. Svojim ukućanima je govorio: »Nemojte biti strogi
prema djeci, nego ih tako vaspitajte da osjete potrebu da padnu na sedždu
Allahu,dž.š. Razvijajte kod njih ljubav i jačajte im volju«.
Kur’an, kojim se rahmetlija služio
bio je pun bilješki što svjedoči o njegovom čestom druženju sa Kur’anom. U
slobodnom vremenu Ibrahim-ef. se bavio peradarstvom za što je primao I nagrade,
a dok je imao kuvveta, posebno se zanimao za svoju skromnu baštu u kojoj je
uzgajao razno cvijeće, a naročito je volio ruže kojih je bilo raznih vrsta. Ostala
mu je neispunjena želja — da za života dočeka da u cjelosti izađe iz štampe knjiga
»Rubaije«. U porodici rahmetlije rekoše da je knjiga u pripremi i da će uskoro
ugledati svjetlo dana. U petak 13. 9. 1991. godine rahmetliji je klanjana dženaza
na kojoj je bilo mnogo svijeta. Došli su poznanici, prijatelji, njegovi
poštovaoci iz Rogatice, Sarajeva, Zvornika,
Fojnice, Kaknja, Breze, Kiseljaka i ostalih mjesta, njegovi sugrađani i
komšije, da mu još jednom iskažu poštovanje i priznanje. A na kaburu,
opraštajući se od rahmetlije h. hfz. Ismet-ef. Spahić, navodeći hadis
Muhammeda, a.s.: »Kada čovjek umre, presta je svako njegovo djelovanje izuzev
u tri slučaja...« reče: »A rahmetlija je ispunio sva tri ova
uvjeta iz hadisa jer je iza sebe ostavio i sadaku đariju i kitab i odgojenog sina
Abdullaha koji je uvijek padao na sedždu Allahu,dž.š.«
U znak poštovanja, visočki imami su
rahmetliji proučili hatmu.
Mustafa OMERDIĆ
Nema komentara:
Objavi komentar